ÖREBROOOOOOOOO!

Scheissefuck vad längesen det var jag skrev här!! Kommer inte ens ihåg vad jag berättat och inte berättat?! Om jag inte berättat det så kom jag ju iallafall in på juristprogrammet, äntligen! Blev dock inte Uppsala som jag hoppats, och jag blev heller inte topp 20 på min kurs jag gick via Lund så jag kom in där. MEEEEN, jag kom in på frickin' jurist i Örebro! Och det här ska nog bli kalasbra!! :D

Var på Västkusten med hela familyn lördag-onsdag så jag kom alltså hem igår.. Sent. Typ vid 21 kom jag hem och efter lite ändrade planer så att det blev lite senare så skulle jag åka med tåget till Örebro vid 23. Japp, så det var bara att stressa ihop en packning på obestämd tid! För jag vet ju liksom inte om jag kommer hem kanske nästa vecka? Eller kanske om tre helger? Så det var bara att sno ihop en herrans massa kläder. Och skolböcker. Och block. Och pennor. Och så vidare.. Väskan blev, om ens det ordet räcker till, full. Fick även bli träningsväskan och en IKEA-kasse som komplement.

Men hur som, nu är jag alltså på plats här! Fått en lägenhet på campus som jag dock inte får tillgång till förrän oktober, så hur skulle detta lösas? Jo, genom att supersnälla Bea tipsar om sin supersnälla kompis Sandra som kanske kunde ha mig som inneboende. Så jajamänsan, nu har jag ett eget rum här hos riiiiiiktigt snälla Sandra! Vet inte när jag senast stötte på en sån snäll människa?! Hon hade gjort iordning så fint åt mig, gjort plats i garderober, hyllor, kyl osv. Och så hade hon ritat en karta över campus så jag skulle hitta dit imorse. Skrivit upp busstider, hållplatser, bussnummer etc.. Allt för att hjälpa mig! Tack tack tack!!

Så imorse var det dags för introduktion. Var lagom nervös när man satt på bussen på vägen dit kan jag tala om!! Som tur var träffade jag min första vän redan på vägen till aulan, Filippa, så vi har hängt nästan hela dagen! :) Det var först en välkomstföreläsning och sedan en rundvandring på campus. Så nu kanske man kan hitta liiiite iaf!
Sen blev det hemfärd för lite matlagning ovh powernap innan kvällens aktiviteter som har varit lekar i grupper (vi var dock sääämst! :P) och lite sjungande och spexande och senare lite partaj! Kände att jag inte riktigt ville gå all in redan första kvällen på en torsdag, speciellt inte när morgondagens färgfest ska vara så sjuuukt kul så man vill vara taggad till den! :) Men det var riktigt skoj och det ska bli kul att träffa alla människor imorn igen nu när man ändå fått några ansikten och namn att känna igen! :)

Men nu ska jag faktiskt avsluta dagen med lite film och sen kommer jag nog sova gott inatt! Ganska mkt press som släppt nu så det ska bli skönt att slappna av!

Jag ska försöka blogga så ofta jag kan så ni får höra om alla tokigheter jag har för mig! :D

Pözzzzzz! :*





Lite fina lekar vår grupp Jabbawockeez fick göra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0